1
89
Zapytał Wojciech Kiełb 0 | 14.01.2021 01:20:39

Brak możliwości pracy w AutoCAD

Witam wszysktich!
Mam spory problem z AutoCAD i komputerem, przepraszam za wcześniejszy temat, ale źle kliknąłem niestety. Przechodząc do rzeczy posiadam AutoCAD wersja studencka i komputer i7-10Gen 16RAM i Geforce MX330. Po zainstalowaniu programu i właczeniu go działa jedynie przez minutę po czym wyskakuje Blue Screen i błąd: VIDEO_DXGKRNL_FATAL_ERROR. Komputer był w serwisie jednak oni nie potrafią sobie poradzić z błędem, ponieważ twierdzą że to bład programu stąd moje pytanie. Czy moja karta graficzna jest kompatybilna z AutoCAD, bo serwis twierdzi że nie i dlatego nie mogę w nim pracować jeśli jednak jest bardzo bym prosił o jakiś dowód ponieważ wtedy odeśle ponownie laptopa na reklamację. AutoCAD instalowałem na dużo słabszych komputerach i działa bez zarzutu, takie błahostki które przychodzą na początek czyli zaktualizowanie sterowników dawno zostały wykonane i nie przynoszą żadnych rezultatów, bardzo proszę o pomoc ponieważ  muszę skontaktować się z serwisem w tej sprawie. Laptop nowy dopiero kupiony, niemożliwe żeby była to wina AutoCAD. Posiadam zdjęcie i filmik problemu jednak nie wiem jak go załączyć. Komputer został poddany wielu testom w serwisie gdzie działa bez zarzutu, w grach również bez problemu, tylko nie w AutoCAD, dostałem informację, że programu również do testów karty dedykowanego do AutoCAD nie da się uruchomić bardzo proszę o pomoc, może ktoś juz sie spotkał z takim problemem.
Pozdrawiam

1 Odp. Wojciech Lelek 5 | 14.01.2021 03:33:59

Dzień dobry,

Zakładam, ze używa Pan najnowszej wersji (2021) oprogramowania na systemie Windows 10, zgadza się? Ogólnie rzecz biorąc Pana konfiguracja sprzętowa jest adekwatna do produktu AutoCAD, także nie powinny występować żadne błędy w czasie jego użytkowania. Na liście certyfikowanych kart dla produktów Autodesk może Pan znaleźć poprzednika swojej karty graficznej - MX150. https://knowledge.autodesk.com/certified-graphics-hardware

Jeśli chodzi o błąd, który się pojawia, niestety ale najprawdopodobniej problem leży po stronie sprzetu lub sterowników, nie jest on winą programu. Podobny problem został opisany w tym wątku: https://forums.autodesk.com/t5/autocad-forum/graphic-acceleration-problem/td-p/9030437

W kwestii potencjalnych rozwiązań:

1) Jeśli ma Pan więcej niż jedną kartę graficzną, proszę przeczytac ten wątek: https://knowledge.autodesk.com/support/autocad/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/AutoCAD-uses-the-wrong-graphics-card.html

2) Może Pan spróbować na własną rękę naprawić błąd związany z BSoD https://windowsreport.com/video-dxgkrnl-fatal-error-windows-10/ Natomiast jeśli problem będzie pojawiać się nadal, sugerowałbym zgłoszenie się ponownie do serwisu.

Pozdrawiam,

Wojciech